Jak wzmocnić paznokcie? Domowe sposoby

Jak wzmocnić paznokcie ? Domowe sposoby na wzmocnienie paznokci, zdrowe paznokcie

Jak wzmocnić paznokcie? Domowe sposoby

Jak wzmocnić paznokcie? Domowe sposoby.

Jak wzmocnić paznokcie? Wiele kobiet regularnie zadaje sobie to pytanie. Chciałybyśmy cieszyć się przepięknym wyglądem paznokci, który oferują żele budujące oraz lakiery hybrydowe jednak często zapominamy o tym, że paznokcie powinny być przede wszystkim zdrowe i zadbane, aby trwałość produktów upiększających była jak najwyższa.  

Jak wzmocnić paznokcie domowym sposobem? Dziś postaramy się odpowiedzieć na to pytanie i podsuniemy kilka rozwiązań, które możecie wypróbować.

Podstawą prawidłowego funkcjonowania organizmu jest przede wszystkim odpowiednia dieta i ciągłość dostarczania składników odżywczych oraz witamin – nie jest to może odkrywcze, ale bardzo prawdziwe – wzmocnić paznokcie należy w pierwszej kolejności “od wewnątrz”. Najbardziej cenne dla naszych paznokci są magnez, żelazo, witaminy z grupy B oraz cynk.

Jednym z cennych źródeł magnezu jest gorzka czekolada – jednak tylko taka, w której zawartość kakao przekracza 75%! Jeśli nie lubisz gorzkiej czekolady, polecamy owoc awokado lub kaszę gryczaną, która jest również doskonałym źródłem witamin z grupy B.

W przypadku źródeł żelaza nie można pominąć niekwestionowanego mistrza, którym jest tofu. Warto pamiętać, że żelazo zawarte w produktach pochodzenia roślinnego wymaga towarzystwa witaminy C aby zostało wchłonięte przez nasz organizm. Dwie kostki tofu z sosem pomidorowym lub brokułami jest w stanie zapewnić nam prawie 200% dziennego zapotrzebowania w żelazo przy jednoczesnym zachowaniu niskiego poziomu kaloryczności. Dla osób, które nie lubią tofu, świetnym źródłem żelaza będzie również biała fasola lub czerwona soczewica (pamiętajcie jednak o dodatkowym produkcie bogatym w witaminę C).

Cynk znajdziecie w sezamie, migdałach, dzikim ryżu lub czosnku. Jeden ząbek to zdecydowanie za mało więc namawiamy do skorzystania z trzech pierwszych propozycji. Uwaga! Jeśli myślisz, że paczka słodkich sezamków zaspokoi Twoje zapotrzebowanie na cynk, musimy Cię ostrzec – cukier zmniejsza jego wchłanianie przez organizm!

Witaminy z grupy B to kompleksowy zestaw substancji rozpuszczalnych w wodzie. Sładają się na nie:

Witamina B1 (tiamina)
Witamina B2 (ryboflawina)
Witamina B3 (niacyna)
Witamina B5 (kwas pantotenowy)
Witamina B6 (pirydoksyna)
Witamina B7 (biotyna)
WItamina B9 (B11, kwas foliowy)
Witamina B12 (kobolamina)

Większość witamin z grupy B znajdziesz w orzechach, pestkach słonecznika i dyni oraz nasionach lnu. Niestety są one mocno kaloryczne więc nie należy przesadzać z ilością. Cennym źródłem witamin z grupy B są również ryby, szpinak, owsianka i większość odmian fasoli. Jeśli prowadzisz bardzo pracowity tryb życia i brakuje Ci czasu na dostarczanie organizmowi tak szerokiego spektrum różnych produktów, możesz skorzystać z suplementacji – na rynku dostępnych jest wiele suplementów zawierających witaminy z grupy B.

Jeśli Twoja dieta jest bogata w składniki odżywcze koniecznie do wzmocnienia paznokci, możesz przejść do kolejnego etapu – wzmacniania paznokci od zewnątrz. Poniżej znajdziesz kilka różnych sposobów.

Jak wzmocnić paznokcie “od zewnątrz”?

1. Kąpiel w  odżywce z oliwy, cytryny i żółtka

Delikatnie podgrzej pół szklanki oliwy – możesz to zrobić wkładając szklankę z oliwą do gorącej wody na kilka minut. Następnie, do oliwy wlej łyżkę świeżego soku z cytryny, żółtko jaja kurzego i dokładnie wymieszaj. W tak przygotowanej kąpieli należy wymoczyć palce przez około 20 minut – to doskonała okazja aby obejrzeć serial 😉 Na koniec osusz palce ręcznikiem. Taki zabieg nawilża, odżywia i wzmacnia paznokcie dodatkowo niwelując przebarwienia.

2. Maseczka czosnkowa o właściwościach przeciwgrzybiczych

Rozgnieć ząbek czosnku, posiekaj go bardzo drobno, zmieszaj z oliwą z oliwek i dokładnie rozetrzyj na “papkę”. Tak przygotowaną maseczkę wetrzyj w paznokcie i skórki i pozostaw na 30 minut. Zapach czosnku pomoże Ci usunąć sok z cytryny.

3. Olejek rycynowy

Olejek rycynowy dostępny w każdej aptece to doskonały sposób na wzmocnienie paznokci. Odbudowuje osłabione komórki, wzmacnia płytkę zapobiegając łamliwości i rozdwajaniu oraz zmiękcza skórki. Najlepiej zastosować kąpiel palców w delikatnie podgrzanym oleju, wetrzeć go następnie dokładnie w dłonie, ubrać rękawiczki i pozostawić na noc.

4. Wzmacniający napar z kopru włoskiego

Napar z kopru włoskiego będzie świetnym sposobem na nawilżenie i wzmocnienie kruchych paznokci. Łyżkę kopru włoskiego należy zalać szklanką wrzątku i parzyć pod przykryciem aż ostygnie. Następnie, przecedzić napar przez drobne sitko do miseczki. Paznokcie moczymy przez 10 minut – codziennie przez 2 tygodnie. Świeży napar przygotowujemy co drugi dzień.

5. Maseczka z siemienia lnianego

Maseczka z siemienia lnianego to doskonały sposób na łamliwe paznokcie. Łyżkę siemienia wsypujemy do garnuszka i zalewamy szklanką wody. Gotujemy na małym ogniu aż do powstania gęstej papki. Najlepiej zanurzyć paznokcie w takiej maseczce na około 15-20 minut.

6. Majonez zamiast kremu – najlepiej domowy!

Majonez może wydawać się nietypowym i dosyć zabawnym sposobem na poprawę kondycji paznokci, jednak jego skład mówi sam za siebie. Najlepiej będzie jeśli zrobisz domowy majonez – w oparciu o wysokiej jakości olej i żółtka jaj od kur, które były odpowiednio karmione przez swojego kochającego właściciela (raczej nie ma tu mowy o jajkach “z fabryki”). Dostarczysz swoim paznokciom nie tylko witaminy młodości (witamina E), ale również dużej ilości składników odżywczych i minerałów. Majonez wmasowujemy w paznokcie lub trzymamy w nim palce przez około 10 minut.

Sposobów na poprawę kondycji paznokci domowymi metodami jest wiele – postanowiliśmy przybliżyć te sprawdzone, które można z łatwością wypróbować w domu stosując produkty ogólnodostępne. Powodzenia!

 

Lakiery hybrydowe PROnail

Lakiery hybrydowe PROnail